SHIMANO DEORE XT M8100

Nowa generacja SHIMANO DEORE XT M8100 uzbrojona w takie przełomowe rozwiązania Shimano, jak 12-rzędowa kaseta o zakresie przełożeń 10-45T lub 10-51T mocowana na bębenku MICRO SPLINE, jedno- i dwurzędowe korby wykonane w technologii HOLLOWTECH II, dwu- i czterotłoczkowe hamulce o potężnej mocy działania, manetki o w pełni regulowanym położeniu dzięki ISPEC-EV, precyzyjne przerzutki 2×12, chłodzone radiatorem tarcze hamulcowe ICE TECHNOLOGIES FREEZA oraz zestawy kół do XC i Enduro, wszystko dopasowane do potrzeb nowoczesnych rowerzystów MTB. 

Korby:

Nowa korba DEORE XT 1×12 jest wykuta z aluminium przy użyciu znanej tylko Shimano technologii HOLLOWTECH II, co oznacza, że jej ramiona są puste w środku, a supersztywna oś zintegrowana jest z prawym ramieniem. Zęby tarczy są na przemian wąskie i szerokie, Dynamic Chain Engagement+, bo tak nazywa się ta konstrukcja, zapewnia doskonałe trzymanie łańcucha przy jednoczesnej płynnej i cichej pracy napędu. Tarcza mocowana jest bezpośrednio do ramienia w prosty i szybki sposób, przy użyciu jednej centralnie umieszczonej nakrętki i może mieć 28, 30, 32, 34 lub 36 zębów. Wymiennie stosować można również tarcze serii XTR i SLX, a długość ramion wynosić może 165, 170, 175 lub 180mm. Korby Deore XT dostępne są w wersji z trzema liniami łańcucha:

  • 52 mm (FC-M8100-1) do piast o szerokości (O.L.D.) 142 lub 148 mm, ta wersja ma najwęższy Q-factor o wartości 172 mm.
  • 55 mm (FC-M8120-1) do piast 148 mm, dla zapewnienia większego odstępu od dolnej rurki tylnego trójkąta ramy i większej przestrzeni na oponę (Q-factor 178 mm).
  • 56,5 mm (FC-M8130-1) do piast 157 mm z Q-factor o wartości 181 mm.

Waga: FC-M8100-1: 620g, FC-M8120-1: 628g, FC-M8130-1: 636g (wagi z tarczą 32T; 175 mm, bez misek suportu).

Kaseta:

12-rzędowe kasety DEORE XT są kompatybilne z bębenkami piast MICRO SPLINE i występują w zapewniającej ciasne zestopniowanie przełożeń wersji 10-45T oraz 10-51T, oferującej maksymalną rozpiętość. Koronki kaset mają rampy wyfrezowane po obu stronach, zgodnie z technologią HYPERGLIDE+, dzięki czemu zmiany przełożeń wspomagane są w obu kierunkach, a całość działa wyjątkowo cicho. W obu wersjach na aluminiowych pająkach osadzono dziesięć stalowych koronek, a dwie największe wykonane są z aluminium, takie połączenie zapewnia optymalną wagę i wytrzymałość. CS-M8100 10-51T waży 470g, a mniejsza wersja 10-45T – 461g.

Łańcuch:

Nowy 12-rzędowy łańcuch XT to zupełnie nowa konstrukcja ze zmienioną wewnętrzną płytką, zapewniającą lepszą współpracę z tarczą mechanizmu korbowego i koronkami kasety. Wewnętrzne płytki łańcucha XT są teraz chromowane w celu zwiększenia wytrzymałości i zapewnienia większej płynności działania. Łańcuch CN-M8100 (113 ogniw + spinka Quick Link) waży 252g.

Przerzutki:

Obie tylne przerzutki, przeznaczony do napędu 1×12 model RD-M8100-SGS oraz do 2×12 – RD-M8120-SGS, zapewniają szybką i precyzyjną zmianą przełożeń na całej rozpiętości kasety. Obie wersje skonstruowane w technologii SHIMANO SHADOW RD+ cechuje zoptymalizowany kąt prowadzenia łańcucha i sprzęgło stabilizatora, wbudowane odbojniki i kółeczka o 13 zębach, wyciszające niepożądane dźwięki i tym samym pozwalające skupić się na tym, co najpiękniejsze podczas terenowych eskapad. Wagi tylnych przerzutek: RD-M8100-SGS: 284g, RD-M8120-SGS: 290g.

Manetki:

Dzięki technologii ISPEC-EV, pozwalającej na bezpośrednie mocowanie do dźwigni hamulca, ustawienie manetki można regulować na boki oraz obrotowo względem kierownicy. Gumowa powłoka dźwigni i tryb pracy two-way release (mała dźwignia może być wciskana z dwóch stron, palcem wskazującym lub kciukiem) jeszcze bardziej polepszają odczucie zmiany przełożeń. Prawa manetka (SL-M8100-IR) posiada znaną użytkownikom funkcję multi-release, pozwalającą zrzucać o kilka przełożeń za jednym wciśnięciem. Dla zwolenników napędu 2×12 dostępna jest opcjonalna manetka MONO (SL-M8100-IL), która obsłuży dwie tarcze korby jedną dźwignią. Manetki DEORE XT M8100 są dostępne również w wersji mocowanej do kierownicy przy pomocy obejmy. Wagi manetek: SL-M8100-IR: 120 g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

Hamulce i tarcze hamulcowe:

Zaciski DEORE XT dostępne są w przeznaczonej do XC wersji dwutłoczkowej oraz czterotłoczkowej, stworzonej z myślą o Enduro i Trailu. Wersja dwutłoczkowa ma taką samą konstrukcję jak poprzednia wersja XT M8000, co oznacza, że kompatybilne są te same klocki (żywiczne G02A/3A/J02A/3A lub metaliczne G04S/J04C), natomiast czterotłoczkowy zacisk to projekt dziedziczący rozwiązania z XTR M9100, tak więc można w nim zamontować te same klocki, co w wyższej grupie: chłodzone radiatorem żywiczne N03A lub metaliczne N04C oraz opcjonalnie D03s lub D02S, bez radiatora.

Dźwignie hamulcowe wyposażone w system SERVO WAVE, skracający jałowy skok i zwiększający siłę hamowania, można stosować do obu typów zacisków. Nowa konstrukcja opiera się o kierownicę w dwóch miejscach, co znacząco zwiększa sztywność mocowania. Tak jak w poprzedniej generacji, BL-M8100 posiada pokrętło odsunięcia od kierownicy i śrubę regulującą jałowy skok. Gotowy zestaw do XC (BR-M8100-BL-M8100) na jedno koło waży wraz z tarczą 160mm i klockami hamulcowymi 392g, w wersji Enduro natomiast 410g (BR-M8120-BL-M8100 z tarczą i klockami).

Nowy projekt tarcz ICE TECHNOLOGIES FREEZA z poziomu DEORE XT (RT-MT800) ma zapewnić maksymalne rozproszenie ciepła, skutkujące stałą jakością hamowania i większą żywotnością klocków. Tarcze jak zwykle wykonane są warstwowo: stalowa powierzchnia hamująca okrywa aluminiowy rdzeń, który jest wyprowadzony na zewnątrz tworząc charakterystyczny dla Shimano radiator. Dostępne rozmiary to 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) and 203mm (164g).

Koła:

W grupie Shimano DEORE XT dostępne są zestawy kompletnych kół 27,5″ oraz 29″, zarówno do XC jak i Enduro/Trailu. Koła do XC można wyposażyć w bezdętkowe opony o szerokości 2.35″, dzięki 24 mm obręczy. Zaplecione przy użyciu 28 podwójnie cieniowanych szprych typu straight-pull koła oferują optymalne połączenie lekkości i sztywności (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g) do szybkiej jazdy XC.

Koła do Enduro dzięki szerokiej na 30mm obręczy kompatybilne są z bezdętkowymi oponami w rozmiarze 2.6″. Tylna piasta o szerokości O.L.D. 148mm połączona jest z obręczą 28 szprychami o klasycznym zagięciu J-bend, o takim samym kącie nachylenia po obu stronach (zero-dish), gwarantując niską wagę przy zachowaniu wytrzymałości niezbędnej do agresywnej jazdy w trudnym terenie (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

Oba warianty kół, zarówno do XC jak i Enduro, wyposażone są w sztywne osie (15mm przód, 12mm tył) oraz tylną piastę o szerokości O.L.D. 148mm z bębenkiem MICRO SPLINE. Dostępne są również same piasty, przednie o szerokościach 100 i 110mm oraz tylne o szerokościach 142, 148 i 157mm. Waga piast: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ